1. Beyliova Xerabe(Xirawe) Canbeg 2. Bulduk Kas. GundîBuldix Sefkan
3. B. Beşkavak Kas. Beşkavağamezin Sewedî
4. Çimen Çîmane Sevvedî
5. Çölköy Yaylaçole Sevedî
6. Gölyazı Kas. Xelika Xelikan
7. GünyüzüKas, Cûtika Cûtikan
8. Kandil Kas. Qendi1 Sewedî
9. KelhasanKas. Kelhesen Canbegî
10. Kırkışla ............. Molikan
11. Korkmazlar Delala Canbegî
12. K. Beşkavak Memedelî Sevvedî
13. Kütükuşağı Kas. Kutiga Celikan+
34. Kuşça Kas. Hecîlera Nasiran
15. Sağlık Qolîta Xelikan
16. TaşpınarKas. ............ Xe!ikan-i-Türk
17. Turanlar Yaylatoze Canbegî
18. Yapah Kemera Xalîkan
19. Yeniceoba Kas. încow Nasiran
20. Yeşüdere Çîmanabiçuk Sevedî
21. Yünlükuyu Hecîomera Canbegî
22. Zaferiye Qayişoğli Canbegî
Bazı yerleşim birimlerinin isimleri yarılız Türkçe olarak kullanılmaktadır. Aynı ailenin kurduğu
yaylalar köy olunca isim olarak ailenin soyadını taşımıştır. Bazı isimler ise Kürtlerin kabul ettiği isimlendirmelerdir.
En önemli Kürt yerleşim birimleri Göı.-yazİ, Yeniceoiîa, Kelhasan, Büyük Beş-kavak ve Bulduk kasabalarıdır. Kürt yerleşim alanlarının 10 adedi bugün belediyeliktir. Taşpıııar kasabasında Kürtlerle Türkler birlikle yaşamaktadırlar. Bugüne kadar, her iki topiumdanda kaynaklanan ciddi bir problem yaşanmamıştır.
Bölge Kürtlerinin tarihine bakıldığında GÖlyazı, Yeniceoba ve Bulduk yerleşimlerinin, gezginlerin ve araştırmacıların yazdsk-iarında da mevcut oldukları ve tarihlerinin 1800lere kadar gittiği görülür. Dergimizin önceki sayılarında bu konuyu içeren yazılar mevcut olduğundan tekrarlamayı gerek görmüyorum. 1960'lardan sonra Ağrı ve Erzurum'dan göçedip Cihanbeyli merkez ve
Yeniceoba'ya yerleşen Kültlerde mevcuttur. Bu ailelerin yerleşimi ilk yıllarîartsş-malara neden olmuş ve yerleşik konumdaki insanlar tarafından hor görülmüşlerdir. Her türlü işte çalışan bu ailelerin insanları kendilerini zaman süreci içerisinde topluma kabul ettirmişlerdir. Özellikle 1985'lerden sonra Kürdistarf da yürütülen kirli savaştan dolayı bölgeye göç edip gelen Kürt aile-ieride vardır. Günümüzde aydın ve ilerici unsurların fazla olmasından dolayı bu insanlarımıza sahip çıkılmıştır.
Cihanbeyli Kürtlerinin tamamı Hanefi mezhebindendirler. İslamm son yıllarda ö-nemli bir güç olduğu hemen göze çarpar. Özellikle Sevvedi aşiretinin bulunduğu köylerde devlet destekli din propagandası mevcuttur. Bu yapılanma doğal olarak sosyal yaşama girmiş ve çevre köyleride bir nebze etkisi altına almıştır. Özellikle Turgut Özal sonrası dönemde Refah (Fazilet) Partisinin bölgede nüfusunu arttırması hissedilir bir orandadır. Hemen hemen her köyde Diyanetin denetiminde Kuran Kursu mevcuttur.
Yöre Kürtlerinin tamamı Kurmancî lehçesi ile konuşurlar. Orta Anadolu Kürt-lerinde farklı ağızların bulunduğu en iyi örnek yöre bu bölgedir. Bu nedenle küçük bir listeyi örnek olsun diye aşağıda sunuyorum. Bu konu bir araştırma gerektirmektedir. Dergimiz sağlıklı bir yapıya kavuştuğunda bu tür çalışmaları yapacağımızı siz okuyucularımıza belirtmek istiyorum. Yörede kullanılan ağızlar aşiretlerin farklılığımda belirler. Canbegan, Sewedî ve Reşwan aşiretlerinin konuştukları kurmancî lehçesinin farklılıkları hemen kendisini belli ettirir.
Türkcesi Sewâdî Re$wan ■ Canhegan
Ağaç Bağ Dar ...............
Ayakkabı Sol Meres ...............
Bacı Xwîşk Xang ...............
Büyük Kazan Stîl Stîl/Broş ...............